tiistai 22. helmikuuta 2011

Ta aldrig tuk-tuk!

Igår åkte vi på morgonen till Kungens palats. När vi kom fram kom det genast en man som sa att vi inte får gå in med de kläder som vi hade på oss, eftersom de var för korta och tighta (vi hade på oss långbyxor och sjalar över axlarna). Mannen föreslog att vi skulle ta en tuk-tuk för 30B och åka runt och se olika Buddhor och "thaicenter" under tiden som vi väntade på att vi skulle få lånekläder efter klockan 13. Först såg vi den stående Buddhan. Där släppte Lotta ut fåglar från en liten bur, för att det bringar evig lycka. Efter det förde tuk-tuk kusken oss till ett av "thai-centren", som visade sig vara en smyckes/diamantbutik. Ägaren var trevlig, men han sade till oss att komma tillbaka efter några år med en pojkvän som har ett Visa-kort :D Till näst kördes vi till en taylor-shop, och då blev vi arga, då vi förstod att vi blivit lurade igen! Vid taylor-shopen sade vi säkert 50 gånger att vi inte mer vill åka till butiker, men ändå hamnade till en diamantbutik.Det var ändå inte helt onödigt, eftersom vi ändå köpte lite saker från deras souvenirshop. Tuk-tuk businessen går ut på att lura folk att åka tuk-tuk för ett billigt pris, men stanna vid olika butiker för att kusken skall få gratis bensin. Själva idén är okej, om man vill laga t.ex. en klänning eller köpa dyra smycken. Men om man inte vill, är det otroligt pinsamt att gå in i butikerna och leka att man är intresserad.

Då vi äntligen kom till Kungens palats, hamnade låna kläder. Alla fick en hemsk herr-skjorta, och Anna S och Lotta hamnade sätta på sig indiska/thailändska kjolar... Området var stort och ganska råddigt. Vi trivdes inte så länge där, p.g.a. att vi var trötta och hungriga efter all tuk-tuk sekoilu.

Efter bråkande med taxi chaufförer som inte ville sätta på taxi mätaren for vi och shoppa till MBK. Anna S och Lotta blingade till sina telefoner, dom blev jätte snygga! Vi hade ganska bråttom till att gå på middag, så vi åkte snabbt hem och gick i duschen.

Middagen åt vi på Paulas och Guys fina hotell buffe. Det var super gott med allt från sushi till chokladfontän. Vi planerade redan på dagen vad allt vi skulle äta, för vi var så förväntansfulla :D Mätta och belåtna gick vi hem och packade.

Idag har vi shoppat med ett stort S! Rinkorna är nu alldeles fulla, så det är bra tid att åka hem. Snart skall vi på massage och sedan och äta. Flyget far 2.30 och vi åker till flygplatsen kl 21, så vi kommer att sitta i loungen i några timmar.

För att blogspot är #*#Ägay*#*#*#*# kan vi inte sätta in bilder.